Verkoopcampagne voor een portefeuille van meer dan 100 miljoen euro

Van de nieuwe Woningwet mogen woningcorporaties zich alleen nog mogen bezighouden met sociale huisvesting. Daarmee kwam Stadsherstel Midden-Nederland (stichting van De Alliantie en Mitros) in de etalage. De opdracht was om geïnteresseerden te werven om de gehele portefeuille over te nemen. Meer dan 150 monumentale panden in Amersfoort en Utrecht.

Met een landelijke campagne werden beleggers geactiveerd om meer informatie op te vragen. Door middel van (online) advertenties in o.a. het Financieel Dagblad en PropertyNL verzamelden we tientallen serieuze leads. Door onze actieve en transparante aanpak leverde dit de aanstaande verkoop van Stadsherstel Midden-Nederland veel publiciteit op. In bijna alle dagbladen en journaals is het besproken.

Beveiligd portaal voor kandidaten

Na de selectieprocedure van de geïnteresseerden (door Deloitte) is er een beveiligd portaal ontwikkeld om de objecten inzichtelijk te maken. Hierin waren details als oppervlakte, WOZ-waarde, huuropbrengsten en foto’s per monument te bekijken.

Mede dankzij deze succesvolle verkoopcampagne is er een nieuwe eigenaar gevonden voor Stadsherstel Midden-Nederland!

Doede Jaarsma

Meer weten over dit project?

Neem contact op met Doede