Verkoopcampagne Jan Ligtharthof

Verkoopcampagne

Wonen in hartje Jordaan

Vijf appartementen in hartje Jordaan. Twee lofts in een monumentaal voormalig schoolgebouw, de grootste maar liefst 425 m2. En ernaast op het schoolplein nog eens drie nieuwbouwappartementen. Vind daar de juiste kopers voor, luidde de opdracht van Broersma Makelaars en SOM Ontwikkelmaatschappij. Wij kozen voor een ingetogen communicatie-aanpak, die tegelijk de verbeelding prikkelde en informatief was.

De ontstaansgeschiedenis van de school zorgde voor een mooi historisch verhaal, waaraan de merkwaarde werd ontleend en dat inspireerde tot het logo. Een bord op de gevel, de speciale website en mond-tot-mondreclame resulteerden in korte tijd in een database van zo’n twaalfhonderd geïnteresseerden, waarbinnen uiteindelijk vijf kopers werden gevonden.

Omdat het project Jan Ligtharthof in feite uit twee delen bestond — 2 lofts in het schoolgebouw en 3 nieuwbouwappartementen — moesten twee verschillende doelgroepen worden aangesproken. Daarom ontwikkelden we binnen de projectstijl twee aparte verkoopbrochures met plattegronden, artist-impressions, alle feitelijke informatie en bovendien het verhaal over Jan Ligthart.

Het schoolgebouw bood een prachtige plek voor de drukbezochte ‘start verkoop’. Voor de gelegenheid was het casco-gebouw ingericht als een galerie waarin men kon ervaren welke mogelijkheden de ruimte bood. Op uitnodiging kregen bezoekers een persoonlijke rondleiding.

Deze opzet was zeer succesvol; in korte tijd was 80% van de appartementen verkocht.

Opdrachtgever

Broersma Nieuwbouw
SOM Amsterdam

Middelen

Website
Verkoopbrochure
Verkoopevenement

Meer weten over dit project?
Neem contact op met Doede
  06 46132142  -    doede@doedejaarsma.nl